Informatie
Home | Informatie | Pagina 3
Informatie
Oplossingen voor veel voorkomende netwerkproblemen
Probleem 1: ‘De draadloze verbinding (wifi) is te traag/afwezig in sommige kamers’ In dit geval kan het wifisignaal niet alle kamers goed bereiken. U kunt kiezen uit de volgende oplossingen: 1. Is het apparaat, dat in de kamer met een slecht ontvangst staat, uitgerust met een ethernetpoort? Dan kunt u deze met een netwerkkabel verbinden met de router. 2. Schaf een wifirepeater aan. Dit apparaat ondersteunt het netwerk. Overigens verdient het monteren wel even uw aandacht; voor het beste effect prikt u de wifirepeater tussen de kamer met het slechte ontvangst en de router in. 3. U kunt ook kiezen...
Draadloze en bedrade mogelijkheden
Er zit niet veel verschil tussen de modemrouter van de provider en een draadloze router. – Aan de achterzijde van beide apparaten bevinden zich de zogenaamde switchpoorten. Hier kunt u de ethernetkabels – een andere benaming voor netwerkkabels – inprikken. En verbinden met een computer, laptop of televisie met internetmogelijkheden. U hoeft verder niets in te stellen; het internet werkt vanzelf. – Zoals u weet bevat de draadloze router nog een wifizender. Hierdoor wordt een draadloos netwerk – met een maximaal bereik van tientallen meters – in de lucht gebracht. Voor het verzenden en ontvangen van het wifisignaal wordt gebruik...
Stap 5: Is het verschil in snelheid beduidend groot?
Wanneer het verschil groter is dan 20%, dan kunt u dit melden bij de provider. Naar alle waarschijnlijkheid zal men bij u thuiskomen om alle ‘belemmerende’ factoren uit te sluiten. En te verhelpen. Vraag hen om de lijn door te meten. Laat de uitkomst op papier zetten.
Stap 4: Zoek uit welke snelheid de provider heeft beloofd
Nu is het zaak om uit te zoeken welke snelheid u bent overeengekomen. Dit staat in het contract, in een bevestigingsbrief of in een e-mail. Of op een afgeschermd deel van de site van de provider. Is er verschil tussen de afgesproken en de gemeten snelheid?