Informatie

Informatie

Probleem 2: ‘Een lange ethetnetkabel door mijn huis vind ik niet mooi’
Probleem 2: ‘Een lange ethetnetkabel door mijn huis vind ik niet mooi’ Waarschijnlijk bent u het meest gebaat bij de aanschaf van een set powerline stroomnetadapter; zie de oplossing hierboven.
Oplossingen voor veel voorkomende netwerkproblemen
Probleem 1: ‘De draadloze verbinding (wifi) is te traag/afwezig in sommige kamers’ In dit geval kan het wifisignaal niet alle kamers goed bereiken. U kunt kiezen uit de volgende oplossingen: 1. Is het apparaat, dat in de kamer met een slecht ontvangst staat, uitgerust met een ethernetpoort? Dan kunt u deze met een netwerkkabel verbinden met de router. 2. Schaf een wifirepeater aan. Dit apparaat ondersteunt het netwerk. Overigens verdient het monteren wel even uw aandacht; voor het beste effect prikt u de wifirepeater tussen de kamer met het slechte ontvangst en de router in. 3. U kunt ook kiezen...
Draadloze en bedrade mogelijkheden
Er zit niet veel verschil tussen de modemrouter van de provider en een draadloze router. – Aan de achterzijde van beide apparaten bevinden zich de zogenaamde switchpoorten. Hier kunt u de ethernetkabels – een andere benaming voor netwerkkabels – inprikken. En verbinden met een computer, laptop of televisie met internetmogelijkheden. U hoeft verder niets in te stellen; het internet werkt vanzelf. – Zoals u weet bevat de draadloze router nog een wifizender. Hierdoor wordt een draadloos netwerk – met een maximaal bereik van tientallen meters – in de lucht gebracht. Voor het verzenden en ontvangen van het wifisignaal wordt gebruik...
Stap 8: Lukt het niet?
De laatste stap is die in de richting van de Geschillencommissie.
Stap 7: Nog geen oplossing?
Biedt uw provider geen oplossing? Dan is het zaak om uw probleem – compleet met een verzoek tot teruggave van de abonnementskosten en ontbinding van het contract – middels een aangetekende brief voor te leggen. Geef de provider 3 weken tijd om te reageren.
Stap 6: Stel je provider in gebreke
Bespeurt u geen verbetering? Komt men u verder ook niet tegemoet? Dan kunt u de provider schriftelijk in gebreke stellen. Er zijn diverse voorbeeldbrieven voorhanden. Uw provider heeft 2 weken de tijd om met een oplossing te komen.
Stap 5: Is het verschil in snelheid beduidend groot?
Wanneer het verschil groter is dan 20%, dan kunt u dit melden bij de provider. Naar alle waarschijnlijkheid zal men bij u thuiskomen om alle ‘belemmerende’ factoren uit te sluiten. En te verhelpen. Vraag hen om de lijn door te meten. Laat de uitkomst op papier zetten.
Stap 4: Zoek uit welke snelheid de provider heeft beloofd
Nu is het zaak om uit te zoeken welke snelheid u bent overeengekomen. Dit staat in het contract, in een bevestigingsbrief of in een e-mail. Of op een afgeschermd deel van de site van de provider. Is er verschil tussen de afgesproken en de gemeten snelheid?
Stap 3: Meet gedurende een week de snelheid
Heeft u werk gemaakt van stap 2? Dan pakt u www.speedtest.net er weer bij. Gedurende een week gaat u de internetsnelheid op verschillende momenten per dag meten. Noteer alle snelheden. En reken het gemiddelde uit. Dit is de gemeten internetsnelheid.

Onze website maakt gebruik van cookies om de gebruikservaring te verbeteren, door de site te gebruiken stemt u in met ons gebruik van de cookies.