Informatie

Waarom Vergelijken

Heeft u het gevoel dat u teveel betaalt voor wat u krijgt? Of nodig heeft? U komt er alleen maar achter door de aanbieders met elkaar te vergelijken. Dat gaat heel gemakkelijk met de zogenaamde ‘vergelijker internet, bellen en digitale TV’ van de Consumentenbond. Daarna kunt u besluiten om over te stappen naar een andere provider. Overigens wordt ook het overstappen u heel gemakkelijk gemaakt.

Betere voorwaarden
Heeft u het gevoel dat u teveel betaalt voor wat u krijgt? Of nodig heeft? U komt er alleen maar achter door de aanbieders met elkaar te vergelijken. Dat gaat heel gemakkelijk met de zogenaamde ‘vergelijker internet, bellen en digitale TV’ van de Consumentenbond. Daarna kunt u besluiten om over te stappen naar een andere provider. Overigens wordt ook het overstappen u heel gemakkelijk gemaakt.
Duur van overstappen
U kunt ervan uitgaan dat u het contract van de provider binnen 2 weken in huis hebt. Het duurt gemiddeld 4 tot 6 weken voordat de aansluiting is voltooid.
Een overstap annuleren
Het is goed om te weten dat u – nadat u de bevestiging van de nieuwe aanbieder hebt ontvangen – nog 14 dagen bedenktijd heeft. Binnen deze termijn mag u de overeenkomst ontbinden, zonder opgaaf van (een) reden(en). Hiertoe kunt u gebruikmaken van een speciaal door de Consumentenbond in het leven geroepen telefoonnummer: 088-66 99 088 (4 cpm). Maakt u hiervan geen gebruik? Dan zit u aan de overstap vast.
Hoe onderscheid Aanbiedercheck zich?
Natuurlijk zijn er meer tools voorhanden, waarmee u de aanbiedingen en abonnementen van de diverse providers met elkaar kunt vergelijken. Die van de Consumentenbond – ook wel Aanbiedercheck genoemd – biedt een aantal voordelen: 1. U kunt de resultaten van het panelonderzoek naar de kwaliteit van de aanbieders raadplegen. Zo kunt u een weloverwogen keuze maken. 2. Als de gemeten internetsnelheden bekend zijn, dan worden deze erbij vermeld. Die staan dan bij de abonnementen.
Hoe recent zijn de gegevens van de vergelijker?
Elk dag worden de prijzen / tarieven van de Consumentenbond vergelijker bijgewerkt. Voor uw beeldvorming: bij die van de Providermonitor gebeurt dat om de 2 maanden.
Is overstappen interessant?
Wat ook uit de ‘vergelijker internet, bellen en digitale TV’ blijkt, is of u te maken krijgt met zogenaamde eenmalige kosten. Die worden – geheel afhankelijk van de aanbieder – nog wel eens berekend. Daarom is het goed dat de kosten op jaarbasis worden berekend. Zo kunt u in het overzicht in de kolom ‘kosten in het 1e jaar’ zien welke aanbiedingen kostenbesparingen voor u met zich meebrengen. U kunt er trouwens ook voor kiezen om de eenmalige kosten over meerdere jaren uit te smeren. Ook dan kunt u de kosten op jaarbasis met elkaar vergelijken.
Klachtenservice ‘vergelijken en overstappen’
Waar kunt u terecht met een klacht over het vergelijken en overstappen? Als u gebruik maakt van de vergelijker van de Consumentenbond, dan kunt u – tijdens kantooruren – het volgende telefoonnummer raadplegen: 088-66 99 088 (4 cpm).
Kostenbesparingen
Als u twijfelt aan de kwaliteit van uw provider – bijvoorbeeld de snelheid van de verbinding en de klantenservice – dan komt u daar maar op een manier achter: door het vergelijken van de verschillende aanbieders. De ‘vergelijker internet, bellen en digitale TV’ biedt uitkomst! Met deze handige tool ontdekt u welke aanbiedingen er zijn. En hoeveel u op jaarbasis kunt besparen. Houd dan wel uw huidige abonnementsvoorwaarden bij de hand. U moet in elk geval uw huidige kosten invullen.
Levert aanbieder ook bij mij?
Al bij de eerste stap van de ‘vergelijker internet, bellen en digitale TV’ moet u uw postcode en huisnummer invullen. Vervolgens doorzoekt de vergelijker alle providers op uw postcode. Kortom, alleen de abonnementen – die voor uw locatie gelden – worden meegenomen in dit vergelijkingsoverzicht.
Opzeggen oud abonnement
Voor het opzeggen van uw oude abonnement kunt u uw nieuwe provider raadplegen.
Stappenplan: vergelijken en overstappen
U vraagt zich nu vast af wat u precies moet doen om te vergelijken. En over te stappen! De Consumentenbond werkt met het volgende stappenplan: 1. De postcodecheck Voordat u begint aan de vergelijking – het invullen van uw postcode en huisnummer – doet u er goed aan om recente facturen te zoeken. Of uw contract. Dan wordt het gemakkelijker om aan te geven welke diensten u met elkaar wilt vergelijken: internet, bellen of digitale televisie. Natuurlijk is het ook mogelijk om deze met elkaar te combineren. 2. Vergelijken Hierna kunt u de aanbiedingen – compleet met contracten – van alle providers met elkaar vergelijken. Let wel, dit zijn alleen aanbieders, die in uw postcodegebied leveren. Zit er een geschikte aanbieder met abonnement bij? Meer informatie vindt u onder de button ‘Toon details’. Als u wilt overstappen naar deze aanbieder, dan klikt u op ‘aanvragen’. 3. Aanvragen De volgende stap betreft het invullen van informatie, zoals uw naam en adresgegevens. Om het overstappen in gang te zetten, kiest u voor ‘Bevestig je aanvraag’. 4. Bevestigingsmail van het overstappen Let op: als u de aanvraag hebt bevestigd, dan ontvangt u direct een e-mailbericht van de Consumentenbond. Het betreft een bevestigingsmail. Bewaar deze goed! Op hetzelfde moment stuurt de Consumentenbond uw aanvraag door naar de betreffende provider.

Onze website maakt gebruik van cookies om de gebruikservaring te verbeteren, door de site te gebruiken stemt u in met ons gebruik van de cookies.