Informatie
Home | Informatie categorieën | Stappenplan traag internet
Stappenplan traag internet
Stappenplan voor klachten bij een trage internetverbinding.
Is het internet veel trager dan afgesproken? Om te checken of het een structureel probleem betreft – en om uw internetaanbieder vervolgens in gebreke te stellen – kunt u gebruikmaken van dit stappenplan.
Stap 5: Is het verschil in snelheid beduidend groot?
Wanneer het verschil groter is dan 20%, dan kunt u dit melden bij de provider. Naar alle waarschijnlijkheid zal men bij u thuiskomen om alle ‘belemmerende’ factoren uit te sluiten. En te verhelpen. Vraag hen om de lijn door te meten. Laat de uitkomst op papier zetten.
Stap 4: Zoek uit welke snelheid de provider heeft beloofd
Nu is het zaak om uit te zoeken welke snelheid u bent overeengekomen. Dit staat in het contract, in een bevestigingsbrief of in een e-mail. Of op een afgeschermd deel van de site van de provider. Is er verschil tussen de afgesproken en de gemeten snelheid?