Solcon opzeggen

Het opzeggen van je abonnement bij Solcon kan verschillende redenen hebben. Je kunt ontevreden zijn over de service, je abonnement te duur vinden, een betere deal hebben gevonden bij een andere provider, of het kan te maken hebben met een overlijden. Door de onderstaande stappen te volgen, weet je precies hoe je jouw Solcon-abonnement kunt opzeggen.

Aanbiedercheck auteur Ali
Solcon abonnement opzeggen

Solcon abonnement opzeggen

  1. Neem contact op met de klantenservice (telefonisch, per e-mail of brief).
  2. Geef je naam, geboortedatum en de laatste drie cijfers van je bankrekening door.
  3. Bevestig je opzegging bij Solcon.
  4. Stuur de apparatuur terug.

Telefonisch opzeggen

De snelste manier om je abonnement op te zeggen, is telefonisch. Je kunt de klantenservice bereiken van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 en 17:30. Op zaterdag is de klantenservice bereikbaar tussen 09:00 en 17:30. Op zondag is de klantenservice van Solcon niet bereikbaar.

Telefoonnummer klantenservice Solcon: 088 – 003 22 22

Per brief opzeggen

Wil je liever per brief opzeggen? Dat kan! Je kunt een brief sturen naar het onderstaande adres van Solcon:

Solcon postadres
Solcon Internetdiensten
Antwoordnummer 613
8250 VB Dronten

Zorg ervoor dat je de volgende gegevens in de brief opneemt:

  • Naam
  • Adres, postcode en woonplaats
  • Telefoonnummer
  • Geboortedatum
  • Contractnummer
  • Rekeningnummer
  • (Gewenste) datum van opzegging
  • De producten die je wilt opzeggen
  • Reden van opzegging

Via e-mail opzeggen

Het opzeggen via e-mail gaat iets anders dan per brief. In plaats van naar een postadres, stuur je een e-mail naar info@solcon.nl. Vermeld ook in je e-mail de volgende gegevens:

  • Naam
  • Adres, postcode en woonplaats
  • Telefoonnummer
  • Geboortedatum
  • Contractnummer
  • Rekeningnummer
  • (Gewenste) datum van opzegging
  • De producten die je wilt opzeggen
  • Reden van opzegging

E-mailadres klantenservice Solcon: info@solcon.nl

Voorwaarden voor opzegging

Je kunt niet altijd direct overstappen of je abonnement opzeggen. Solcon hanteert een aantal voorwaarden. Ieder abonnement wordt automatisch maandelijks verlengd. Bij het opzeggen van je abonnement moet je rekening houden met een opzegtermijn van één maand. Als je toch eerder wilt opzeggen, om welke reden dan ook, kan er een afkoopsom in rekening worden gebracht. Meestal komt dit neer op een opzegtermijn van één maand.

Bij overlijden en andere oorzaken gelden er uitzonderingen. Je kunt in dat geval (namens iemand anders) bellen naar 088 – 003 22 22. De klantenservice helpt je met het opzeggen of voortzetten van het abonnement. Dit gebeurt kosteloos.

Overstapservice

Wanneer je overstapt naar een andere provider en kiest voor de overstapservice, neemt je nieuwe provider contact op met Solcon. Jij hoeft in principe niets meer te doen. Je kunt via Aanbiedercheck je nieuwe provider selecteren en vanuit daar kiezen voor de overstapservice. Zo kun je zonder gedoe overstappen!

Apparatuur opsturen

Na bevestiging van de opzegging ontvang je een bericht over het opsturen van de apparatuur. Je kunt de apparatuur kosteloos opsturen naar het onderstaande adres. Dit kan in een willekeurige doos.

Solcon Internetdiensten
Antwoordnummer 613
8250 VB Dronten

Overstappen van Solcon naar een andere provider?

Het is belangrijk om eerst te kiezen welke provider je wilt nemen voordat je je huidige abonnement opzegt. Met Aanbiedercheck kun je eenvoudig internet vergelijken. In één overzicht zie je wat er beschikbaar is op jouw adres. Wil je zonder gedoe overstappen? Kies dan voor de overstapservice. Vul hieronder jouw gegevens in en ontdek de mogelijkheden!

Bespaar tot wel €200,- per jaar
Inhoudsopgave
Artikel delen?
Andere interessante artikelen
Snel en gratis vergelijken?
Ontdek de beste Internet, glasvezel en alles in 1 deals!
Bespaar tot wel €200,- per jaar
Nergens goedkoper
Altijd 14 dagen bedenktijd
Meest complete aanbod
Een nieuwe provider in 5 minuten

Top 3 deals

De 3 meest voordelige aanbiedingen van de maand
KPN Logo
35,00

KPN

  • Tot 100 Mb/s up & down
  • Eerste 6 maanden hoge korting
  • Tijdelijk geen activatiekosten
    t.w.v. € 25,00
Ziggo Logo
26,50

Ziggo

  • Gratis installatie t.w.v. €249,-
  • 6 maanden 50% korting
  • Stabiel, snel en veilig internet 

Odido Logo
30,00

Odido

  • Tot 100 Mb/s up & down
  • Eerste 6 maanden hoge korting
  • Tijdelijk geen activatiekosten
    t.w.v. € 25,00

Klanteservice

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem gerust contact met ons op. Ons team staat klaar om u te helpen.

Open op ma-vrij | 09:00-18:00

Onze website maakt gebruik van cookies om de gebruikservaring te verbeteren, door de site te gebruiken stemt u in met ons gebruik van de cookies.