Informatie
Home | Informatie categorieën | Stappenplan: vergelijken en overstappen
Stappenplan: vergelijken en overstappen
U vraagt zich nu vast af wat u precies moet doen om te vergelijken. En over te stappen! De Consumentenbond werkt met het volgende stappenplan:
1. De postcodecheck
Voordat u begint aan de vergelijking – het invullen van uw postcode en huisnummer – doet u er goed aan om recente facturen te zoeken. Of uw contract. Dan wordt het gemakkelijker om aan te geven welke diensten u met elkaar wilt vergelijken: internet, bellen of digitale televisie. Natuurlijk is het ook mogelijk om deze met elkaar te combineren.
2. Vergelijken
Hierna kunt u de aanbiedingen – compleet met contracten – van alle providers met elkaar vergelijken. Let wel, dit zijn alleen aanbieders, die in uw postcodegebied leveren. Zit er een geschikte aanbieder met abonnement bij? Meer informatie vindt u onder de button ‘Toon details’. Als u wilt overstappen naar deze aanbieder, dan klikt u op ‘aanvragen’.
3. Aanvragen
De volgende stap betreft het invullen van informatie, zoals uw naam en adresgegevens. Om het overstappen in gang te zetten, kiest u voor ‘Bevestig je aanvraag’.
4. Bevestigingsmail van het overstappen
Let op: als u de aanvraag hebt bevestigd, dan ontvangt u direct een e-mailbericht van de Consumentenbond. Het betreft een bevestigingsmail. Bewaar deze goed! Op hetzelfde moment stuurt de Consumentenbond uw aanvraag door naar de betreffende provider.