Informatie

Stappenplan: vergelijken en overstappen

U vraagt zich nu vast af wat u precies moet doen om te vergelijken. En over te stappen! De Consumentenbond werkt met het volgende stappenplan:

1. De postcodecheck
Voordat u begint aan de vergelijking – het invullen van uw postcode en huisnummer – doet u er goed aan om recente facturen te zoeken. Of uw contract. Dan wordt het gemakkelijker om aan te geven welke diensten u met elkaar wilt vergelijken: internet, bellen of digitale televisie. Natuurlijk is het ook mogelijk om deze met elkaar te combineren.

2. Vergelijken
Hierna kunt u de aanbiedingen – compleet met contracten – van alle providers met elkaar vergelijken. Let wel, dit zijn alleen aanbieders, die in uw postcodegebied leveren. Zit er een geschikte aanbieder met abonnement bij? Meer informatie vindt u onder de button ‘Toon details’. Als u wilt overstappen naar deze aanbieder, dan klikt u op ‘aanvragen’.

3. Aanvragen
De volgende stap betreft het invullen van informatie, zoals uw naam en adresgegevens. Om het overstappen in gang te zetten, kiest u voor ‘Bevestig je aanvraag’.

4. Bevestigingsmail van het overstappen
Let op: als u de aanvraag hebt bevestigd, dan ontvangt u direct een e-mailbericht van de Consumentenbond. Het betreft een bevestigingsmail. Bewaar deze goed! Op hetzelfde moment stuurt de Consumentenbond uw aanvraag door naar de betreffende provider.

Onze website maakt gebruik van cookies om de gebruikservaring te verbeteren, door de site te gebruiken stemt u in met ons gebruik van de cookies.