Stappenplan: vergelijken en overstappen

U vraagt zich nu vast af wat u precies moet doen om te vergelijken. En over te stappen! De Consumentenbond werkt met het volgende stappenplan: 1. De postcodecheck Voordat u begint aan de vergelijking – het invullen van uw postcode en huisnummer – doet u er goed aan om recente facturen te zoeken. Of uw contract. Dan wordt het gemakkelijker om aan te geven welke diensten u met elkaar wilt vergelijken: internet, bellen of digitale televisie. Natuurlijk is het ook mogelijk om deze met elkaar te combineren. 2. Vergelijken Hierna kunt u de aanbiedingen – compleet met contracten – van alle providers met elkaar vergelijken. Let wel, dit zijn alleen aanbieders, die in uw postcodegebied leveren. Zit er een geschikte aanbieder met abonnement bij? Meer informatie vindt u onder de button ‘Toon details’. Als u wilt overstappen naar deze aanbieder, dan klikt u op ‘aanvragen’. 3. Aanvragen De volgende stap betreft het invullen van informatie, zoals uw naam en adresgegevens. Om het overstappen in gang te zetten, kiest u voor ‘Bevestig je aanvraag’. 4. Bevestigingsmail van het overstappen Let op: als u de aanvraag hebt bevestigd, dan ontvangt u direct een e-mailbericht van de Consumentenbond. Het betreft een bevestigingsmail. Bewaar deze goed! Op hetzelfde moment stuurt de Consumentenbond uw aanvraag door naar de betreffende provider.